افغان موج   

حکومت اسلامی ایران و شش قدرت جهانی عضو گروه ۱+۵، برای رسیدن به توافق جامع، کمتر از 5هفته دیگر فرصت دارند.همزمان با نزدیک شدن موعد توافق جامع ، گروه داعش که در منطقه توسط غرب ظهور کرده بود ، ناگهان تحرکات بالایی پیدا کرد . نزدیک به نیمی از سوریه و عراق بار دیگر توسط داعش اشغال و زمزمه پیشروی بیشترش شنیده میشود . گروه شبه نظامی داعش زمانی فعالتر شد که نخست وزیر جدید عراق فوائد معصوم هفته گذشته در تهران بود . داعش طبق برنامه هوشمندانه خود غرب یا پیشروی میکند و یا برعکس.... !

داعش مثل یک برنامه هوشمند عمل میکند ، ظاهرا خیلی ها فراموش کرده اند که داعش با هر قدرتی و توانی ، توسط خود غرب در خاورمیانه ظهور کرد و فعال شد ! تیترهای پررنگ مدیا "استراتژی‌های مقابله با داعش" ، شکست داعش در سوریه ، پیشروی داعش درعراق ، سقوط آن شهر ، باز پس گیری این شهر....وبقیه بازیهای خونین را فقط احمقهای سیاسی باور میکنند .

احمق سیاسی چیست یا کیست ؟ احمق سیاسی پدیده ای زمینی است که یادش میرودهزاران نیروی داعشی چگونه ماههاست لجستیک میشود ؟ سلاحش را از کجا میخرد ؟ در قرن 21 هستیم ، داعشی ها مخارج روزانه شان بالغ بر میلیونها دلار است و این دلارهای الهی از کجا تامین میشود ؟ در گزارشی نوشته بودند که داعش مخارج خودش را از چاههای نفت کرکوک تامین میکند....آیا این نفت با شتر حمل میشود و به کی فروخته میشود و در کجا ؟ داعش کارت بازی استراتزیک سیاستهای غرب در خاورمیانه است . احمقهای سیاسی این را فراموش نکنند .

با نزدیک شدن موعد انجام توافق جامع حکومت اسلامی ایران با غرب ، فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه پس از سقوط شهر تاریخی (پالمیرا) به دست شبه نظامیان گروه دولت اسلامی موسوم به داعش گفت : ائتلاف بین المللی که آن را آمریکا رهبری می‌کند ، و اقدام به حملات هوایی علیه داعش در عراق و سوریه می‌کند «باید تحرکی از خود نشان دهد ! »

به گزارش العربیه ، جان بولتون روز یکشنبه ۲۴مه در گفتگو با شبکه خبری «فاکس نیوز» ضمن انتقاد از سیاست اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در خاورمیانه گفت : «سنی‌های عراق حاضر نیستند زیر حکومت دولت شیعه بغداد باشند و همین امر باعث پیشرفت کار گروه دولت اسلامی موسوم به داعش در عراق شده است.» او گفت هدف آمریکا در شرایط کنونی باید ایجادیک دولت سنی درغرب عراق و شرق سوریه باشد. در مورد این کشور جدید در غرب عراق وشرق سوریه جان بولتون گفت که باید به وسیله یک حکومت میانه رو ویا اقتدارگرا که گرایش تند اسلامی نداشته باشد اداره شود.

مسائل منطقه به هم گره خورده و درهم تنیده شده است . از نظر یک تحلیلگر سیاسی ، سعودیها تلاش دارند بعد از تحولات یمن معادله را با فشار بر محور سوریه به‌حالت گذشته برگردانند. ریاض در پرونده سوریه فعالتر از گذشته شده و تلاش دارد رهبری مثلث سعودی ، ترکی و قطر را در دو فاز نظامی و سیاسی خود برعهده گیرد. بحران یمن، سوریه و عراق کار بازیگران واحدی است ، که بدترین بازیگر آن و تنها بازنده اش حکومت اسلامی ایران است .

و اما ادامه داستان : حسن روحانی روز یكشنبه 3خرداد 94 در میان جمعی از پاسداران به آثار خفه‌کننده تحریمها اعتراف کرد وگفت: «پول می‌خواهید حواله کنید نمی‌توانید، چیزی می‌خواهی بخری، آزاد نمی‌توانی، چیزی می‌خواهی بفروشی نمی‌تونی.دنیای اقتصاد ما وسرزمین اقتصاد مانامروز اشغال است...سرزمین نفت ما توسط 5+1 توسط شورای امنیت، توسط قدرتها و ابرقدرتها اشغال شده، ما باید خرمشهر نفتمان را آزاد کنیم، بانکهای ما، روابط بانکی ما با دنیا در سراسر جهان توسط عفلقیان جدید اشغال شده است، ما نمی‌توانیم پولی را بفرستیم ما نمی‌توانیم پولی را بگیریم حرکت ندارد، مثل یک جسمی است که خون در این رگ گردش نمی‌کند اصلا، یک جایی بسته شده و اگر کمی بگذرد تبدیل به عفونت می‌شود، تبدیل به این می‌شود که این دست را باید قطع کرد»روحانی صریحا به اون کسی که زمانی گفته بود اقتصاد مال خر است لعنت ونفرین فرستاد و گفت غلط کردیم بابا ! گفتن غلط کردن ، مال همین مواقعه !

علی خامنه‌ای، رهبرحکومت اسلامی ایران روز چهارشنبه گذشته امکان مصاحبه با "دانشمندان هسته‌ای" ایران را رد کرد و به صراحت گفت: "من اجازه نمی‌دهم بیگانگان با دانشمندان حرف بزنند." ظریف هم گفت : رهبر اصلا انگار توی باغ نیست و یا جهت دلگرمی دلواپسان اینطوری میگه !

دلواپسان دولت روحانی را به جدی نبودن در رعایت خطوط قرمز متهم می‌کنند، اما مقام‌های مسئول در مذاکرات این اتهام را رد کرده و تاکید می‌کنند که مقید به رعایت "خطوط قرمز نظام" هستند . رعایت خطوط قرمز برای جناحهای مختلف فرق میکند . برای حسن روحانی و تیمش گردش پول و پویایی اقتصاد است . برای خامنه ای و تیمش حفظ نظام است و برای تیم هاشمی رفسنجانی هر دو !

خط قرمز تیم عظما جهت فقط حفظ نظام چائیده .... خط قرمز تیم رفسنجانی هم جهت پویایی اقتصادی و همزمان حفظ نظام ، مالیده....

حالا باید دید تیم حسن روحانی چیکار میتونه بکنه ؟ چون حرفهایش درسته . دارن خفه میشن ! با این اذعان که ، خامنه ای روحانی را نصب کرد تا مسیرخوردن جام زهر را با او برود . یعنی در یک کلام روحانی حرفهایش وتمام کارهایش با اذن صریح رهبر است. مصرف و خاصیت دعواهای جناحی داخل حکومت اسلامی ایران این است که بدنه و نیروها متنبع شوند که دیگر نمیشود مثل سابق ادامه داد . جام زهر تنها حق انتخاب برای تمام سیستم است . این عشوه های شتری و یا از این ستون به آن ستون ، دیگر کارائی ندارد . بعد از تمام شدن این صحنه ها و جنگهای نیابتی باز هم جام زهر درانتظارشان است و شاید هم خود این بازیهای نیابتی و احمقانه ، بخشی از مسیر جام زهر است که به آرامی هموار میشود . بارها مقامات حکومت اسلامی ایران هم اذعان کرده اند که انجام توافق جامع پایان مشکلات نیست ، بلکه شروعی برپایان کل این سیستم است .

 

اسماعیل هوشیار

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

26.05.2015