افغان موج   

 رضا را باید شناخت

 http://afghanmaug.net/images/raza.jpg

رضا فرزند غلام یحیی در سال 1990 در شهر مزار شریف تولد شده در سال 1999همراه با فامیل خود مهاجر درپاکستان بعدا تاشکند و  در سال 2006 در کانادا آمده است.این نو جوان وطن ما در سال 2010 با جوایز نقدی( اسکالر شیب) مکتب لیسه را در ونکوور  به اتمام رسانیده است.

وی با ختم دوره ی لیسه رونده کالیژ (آرت  دی جی تال میدیا) شده در جریان تحصیل  از طرف کمپنی (جنریت دی جی تال میدیا  کارپریشن) که کمپنی فلم سازی مشهور است به کار دعوت میشود .

موصوف با آموزش ابتدایی کار در راس یک گروپ کاری قرار میگیرد و جوانان را اموزش میدهد . رضا در مدت کم در  ساختن سه فلم بنامهای مشهور(: Priest, Harry Potter and the Deathly Hallows Part 2 and Conan The Barbarian
   ، سهم فعال گرفته است.

رضا با استعداد خارق العاده که به این کسب مدرن آغاز بکار کرده است. در جریان تعلیمات خویش، مکتب فوتو گرافی را به درجه اعلی ختم  نموده است. رضا در موفقیتش  در کار و پیشه یی را اختیار کرده است تشویق و همکاری پدر و مادرش را سازنده دانسته میگوید:(پدر و مادرم با داشتن امکانات کم اقتصادی همه شرایط را  با پرداخت پول هنگفت  برایم آماده کردند که من توانستم به آرزو هایم توفیق بیابم)

رضا آرزو دارد با دستیابی به امکانات کمپنی های بزرگ فلمسازی مثل هالیود مصدر خدمت به وطن اش افغانستان شود. او خاطرات دوره ی طفلیت خود را از افغانستان  بیاد دارد و میتواند از آن خاطرات تلخ، میوه تازه و شرین ببار بیآورد .

رضا با وجود آنکه طفل نه ساله ی بیش نبوده است،  راه مهاجرت را با فامیل خویش در پیش میگیرد و از ناهنجاری های وطن اش سخت  رنج میبرد و خاطرات تلخ دوره طفلی  را از زخم گزند  طالب  بیاد آورده میگوید.(طالبان با داخل شدن در شهر مزار شریف پنج پسر جوان و نوجوان عمه ام را در روی حویلی در حضور اعضای فامیل تیر باران کردند و یکی آنرا با راکت پراندند که پارچه پارچه شد و روز اول توته های بدن آنرا جمع آوری و در برج حویلی زیر خاک نمودیم و بعد از گذشت چند روز آنرا از زیر خاک بیرون و  به قبرستان آبایی دفن خاک کردند .این صحنه وحشتناک خیلی تراژید  بود .این ظلم تنها در فامیل ما، بلکه در فامیلهای همسایه های ما هم اتفاق افتاده بود هر یک ازفامیهای  اطراف  ما عزیزان خود را از دست داده بودند.) رضا به ساختن فلم برای جوانان و اطفال افغانستان می اندیشد تا از آن درس مهربانی و دوستی بیگیرند.

 او مهارت زیاد به ساختن فلمهای شبیه حری پاتر(Harry Potter ) دارد که حتی شکل آن هم با گذاشتن عینک به قهرمان فلم (حاری پاتر) نزدیک میشود.

کامیابی های بیشتر برای  این نو جوان وطن که امید فردای وطن است آرزو میدارم.

امان معاشر