افغان موج   

روز جهانی سکینه:  یک موفقیت

کمیته بین المللی علیه اعدام و کمیته بین المللی علیه سنگسار به هزاران نفری که در سراسر دنیا در اعتراض جهانی به اعدام و سنگسار شرکت و طومارهای اعتراضی برای نجات جان سکینه را امضا کردند تبرک می گوید. مردان و زنان در ۳۲ شهر جهان به خیابان‌ها آمدند تا نشان دهند رفتار وحشیانه نسبت به مردم در هیچ جای جهان را نمی‌پذیرند. 

تظاهرات از آمریکا ٬ کانادا و برزیل تا فرانسه٬ آلمان٬ سوئد٬ نروژ٬ ایتالیا٬ انگلستان٬ هلند٬ گرجستان و استرلیا را در بر گرفت. هزاران نفر در حالیکه عکس‌های سکینه و باندرول‌های در مخالفت با اعدام و سنگسار را در دست داشتند به خیابان آمدند. در این تظاهرات‌ها همچنین نمایش‌هائی علیه سنگسار داده شد و در برخی از آنها روسری‌ها در انظار عموم به آتش کشیده شد. رسانه‌های بین المللی با دست اندرکاران و فعالین تظاهرات‌ها مصاحبه کردند. تلویزیون‌ها و رادیوهای مختلفی از صحنه‌های چندین تظاهرات رپورتاژهای زنده تهیه و پخش کردند.  

دیروز یک روز مهم برای همه ما بود. مردم از کشورهای مختلف جهان حمایت خود را از سکینه محمدی آشتیانی و فرزندانش نشان دادند. دراین روز مردم اعلام کردند که اجازه نخواهند داد سکینه و یا هر کس دیگری سنگسار و یا اعدام شود. ما تنها از طریق نیروی متحد مردم می‌توانیم رژیم جمهوری اسلامی را وادار به عقب‌نشینی کنیم و به سنگسار و اعدام خاتمه دهیم.  

سکینه و فرزندانش امیدوارند که این جنبش هر چه قوی‌تر شود و به آزادی سکینه کمک کند. این روز موفقیت‌آمیز گام موثری در تشدید مبارزه برای آزادی سکینه و همچنین علیه سنگسار و اعدام و جمهوری اسلامی خواهد بود.

 

مینا احدی

سخنگوی کمیته بین المللی علیه سنگسار (ICAS) و کمیته بین المللی علیه اعدام (ICAE)

۲۵ ژوئیه ۲۰۱۰ (۳ مرداد ۱۳۸۹(