محمد عالم افتخار
موارد خطیر نوپدید که [خیر] را به [شر] مبدل میکند!
درینجا می خوانید:
· روزه و سوال روز های طولانی تا شش ماهه:
· روزه و سوال عدم تمایز غنی و فقیر:
· تکلیف فردی و تعارض با مسئولیت اجتماعی:
· کی ها نباید روزه بگیرند و کی ها نباید مجاز باشند که روزه بگیرند؟
· آیا خدا به روزه بشر یا حیوان دیگر محتاج است؟!
· آیا تحولات و انقلابات هزاره پسین؛ اهمیت تغییر میل جنسی اعراب را هم نداشت؟!
· چرا زنان در امر و نهی همخوابگی با مردان؛ مورد خطاب نیستند؟!
· جغرافیای قرآن؛ «اُم القری و حولها» و مخاطبش «عرب زبانان» بود و هست!
· متباقی هرآنچه در باره روزه... بافیده و لافیده اند و می بافند و می لافند چِرت است و چرند و یاوه و دروغ و حتا شیطنت و منافقت!
انگیزهِ اینکه مقاله کنونی از یک خاکه کوچک قبلاً نشر شده با فرنام «حقیقت و دروغ در باره روزه و رمضان بر وفق قرآن»؛ به اثر بزرگ و ذوجوانب کنونی مبدل گردید؛ سخن کارگری بود که گفت:
کبوتر های شهر ما ندارند بال و پر امروز
که از دست تفتگی ها پرند جای دگر امروز
شکار مرغابی گشته کار و بار هر ظالم
تفنگ و ساچمه و باروت از هر بی پدر امروز
(ترور احمد شاه مسعود بدستیاری و همکاری اشخاص
از داخل شورای نظار)و رسول سیاف
سه سال قبل قسمت از نویشته های نویسنده ی مستعد افغانستان محترم خلیل (حیفی) را از کتاب (سرزمین دسایس) در مجله ی زن مطبعه ی کانادا و صفحات انتر نیت به نشر رسانیده بودم، مورد استقبال گرم خوانندگان قرار گرفته و به صدها مراتب صفحه به صفحه گذاشته شده و صدها نظر مختلف از طرف علاقمندان را در رابطه خواندم .چند نگاشته ی که به ادرس شخصی انترنیتی من رسیده به خوانش می گذارم.
بخاطر توضیح در آغاز بخشی از مقاله ی محترم (حیفی)را به مطالعه ی خوانندگان قرار می دهم.
آقای (حیفی) به نقل از خانم شکریه حیدر که خاطرۀ سفر خود را از پنجشیر بصوب خواجه بهاوالدین که محل اقامت مسعود بوده بیان داشته میگوید:
موسی فرکیش
"برگشتِ هابیل"، تصویرِ یک حقیقت تلخ
نگاهء گذرا بر رمان جدید سیامک هروی
"برگشتِ هابیل"، برگشتِ رویای است که آمده تا خطِ گذشته را در بسترِ خوشِ عشق و هم فهمی بکشاند. چون درک نمیشود، در مقابل رسم و توهم خرافه به ستیزِ دگرگونه میپردازد، آنچنانکه برگشت را ناکامیی بیش نمیپندارد. این برگشت شاید نوعی سورریالیسمی است در بستر همبودی با حقیقتِ بیرون- قصهء یک روح جان یافته (عثمان)، روح شنونده (انور) و توهمات "آسیاب" در جدلِ اندیشمند در بابِ عشقِ هاجر و عثمانبا ملا سرور. این برگشت، پرکشش و پرماجراست و میرود تا قصهء عشق تلخ و ظلم و تجاوز در قریه را فاش گوید.
ف.بری
ازطــــــریق میـــــدیا دیـــــــدم مـلا
زار میگریست و میگفــت ای خدا
گله داشت ازمـــــردم و از روزگار
چـــــونکه دیگرش نبـــود آن اعتبار
زانکه جنگ سالار خواننـدش یکی
وآنـــــدگر منبـــــع تفتیــــن و شـقی
مقالات دیگر...
- طالبان و روزهای دشوار هرات
- دوبیتی های سرگردان
- نامه رسیده و پاسخ به آن
- "زیارت" های استحمار عرب و استعمار انگلیس در «ملت شهید پرور...»!! سنـــــد دومی
- القاعده اوداعش
- چاپ کتاب "رنج های مُقدس" به منتظران مبارک باد!
- کامیابی دمکراسی و چپ در ترکیه
- تخم پچک ( ویدیوی 222 ) شفیع عیار
- شکست
- ویدیوی 221 شفیع عیار ( قرارداد امنیتی با پاکستان)