افغان موج   

http://afghanmaug.net/images/ehsan.jpg

Seela Eshan

نمایش میراث های فرهنگی و بزرگ داشت استرداد استقلال افغانستان

در برتش کلمبیا کانادا

به هژمونی دست اندر کاران تلویزون محلی "کاروان" و همکاری انجمن افغانی و فعالان فرهنگی برتش کلمبیا روز دوم سپتمبر در پارک کانفدریشن واقع در ونکوور کانادا طی محفل باشکوهی از نود سومین سالروز استرداد افغانستان تجلیل به عمل آمده و میراثهای فرهنگی افغانستان به نمایش گذاشته شد.

در آغاز پروگرام  برنامه به وسیلۀ  گردانندگان محفل به سمع حاضران رسانیده شد.

سپس وزیر اطلاعات و فرهنگ برتش کلمبیا صحبتی همجانبه نموده،  محبت بی پایان خویش را نسبت به فرهنگ و مردم افغاستان که تحت رنج و شکنجه طالبان و گروپهای ترریستی اند ابراز داشت .

متعاقبآ چند تن از نمایندگان کانون فرهنگی  در ارتباط به موضوع روابط افغانستان و کانادا و فرهنگ  دو کشور مطالب مبسوطی ابراز داشتند و ار دوستی افغانستان و کانادا به وجهه بهتر یاد آور شدند .

در جریان پروگرام توسط یکتن از جوانان فعال در برنامه   تاریخی استقلال کشور مسایل تاریخی و رشادت و قیادت مرحوم امان الله خان را با درک مسایل تاریخی  آن شخصیت والا گهر به تفصیل یاد نموده و ذکر خیر انرا برای نسل معاصر افغانستان جاویدانه ساخت.

 سپس  اطفال که لباسهای محلی شان را پوشیده بودند با اجرای کنسرت به محفل خوشی بخشید .

 لباسهای افغانی تحت رهبری خانم پر کار شیلا جان ایشان با شور زایدالوصفی به نمایش قرار گرفت.

 اجرای  اتن ملی به وسیلۀ گروپ فیشن شاو (Fashion Show) شادی وخاطره فراموش ناشدنی به حاضرین بخشید. خانم شیلا ایشان مسوول

Afghan Canadian Women For change

و مربی بر نامه فیشن شاو  یاد آور شد: ما وقت کم در ترتیب این برنامه داشتیم در مدت دو هفته به اشتراک جوانان علاقمند با امکانات اندک ما این برنامه جالب را تهیه نمودیم .در برنامه  ،لباسهای مربوط به اقوام و ملیتهای مختلف افغانستان به نمایش گذاشته شد. خانم شیلا مسوول انجمن  Afghan Canadian Women for Changeگفت: ما به همکاری عده یی از خانم های افغانی مقیم برتش کلمبیا کانادا و همکاری تلویزون کاروان انجمن زنان راتشکیل و به مثابه  یک کانون با ارج  روز استقلال را جشن گرفتیم و افتخارات تاریخی خود را که همه اعضای این انجمن در این برنامه داوطلبانه سهم گرفتند و روز میهنی را که یک روز پر افتخار برای مردم افغانستان است تجلیل به عمل آوردند.

لذت غذا های افغانی با دود کباب ،دیدار دوستان با بغل کشی و روی بوسی افغانی ،کاغذ پرانی که در هوا رنگا رنگ ارتفاع میگرفت  فضای پارک را رنگ و بوی فرهنگ افغانی داده و تماشاه بینان غیر افغانی را درحیرت فرو برده بود.

فروش انواع زیورات افغانی ، لباس ،سی دی ،دی وی دی، قالین های افغانی و کتاب و نشرات مربوط به افغانستان توجه علاقمندان خود را به خود جلب نموده و فروش کتابهای خانم فوزیه کوفی نماینده مردم در ولسی جرگه افغانستان بزبان انگلیسی از غرفه انجمن زنان کانادا  کیفیت ویژه یی داشت.

محفل با اجرای کنسرت جالب به اشتراک هنر مندان افغانی در فضای دوستی  خاتمه یافت.

امان معاشر

عکاسی :هادی

 

http://afghanmaug.net/images/ehsan1.JPG

 

 
 
http://afghanmaug.net/images/ehsan3.JPGhttp://afghanmaug.net/images/ehsan2.JPG