افغان موج   

کاخ سفید روز دوشنبه 17.04.2017اعلام کرد، دونالد ترامپ در تماسی تلفنی با رجب طیب اردوغان رای مثبت مردم ترکیه به تغییر قانون اساسی این کشور را به او تبریک گفته است.
وزیر امور خارجه حکومت اسلامی ایران روز دوشنبه ۲۸ فروردین در تماس تلفنی با همتای ترک خود، «رأی مثبت» مردم ترکیه به تغییر قانون اساسی این کشور را تبریک گفت. این در حالی است که اعتراض‌های مخالفان به نتیجه این همه‌ پرسی همچنان ادامه دارد.


بر اساس نتایج شمارش آراء همه‌ پرسی روز یکشنبه ترکیه که توسط کمیسیون انتخابات این کشور اعلام شده، موافقان ۵۱.۴۱ درصد و مخالفان ۴۸.۵۹ درصد آراء را به دست آورده‌اند. 


نظام جدید تقسیم قدرت که در آن ریاست جمهوری اختیارات فراوانی خواهد داشت پس از انتخابات سراسری ۲۰۱۹ به اجرا درخواهد آمد، در چارچوب آن رجب طیب اردوغان امکان خواهد داشت که تا سال ۲۰۲۹ در قدرت باقی بماند. 
خوشحالی و تبریک همزمان کاخ سفید و حکومت اسلامی ایران برای اردوغان یعنی چه ؟


حدود 3 دهه پیش کشور ترکیه در خواست عضویت در اتحادیه اروپا را کرده بود . ولی سالها تحقیقات همه جانبه ، غرب را به این نتیجه رساند که کشور ترکیه از مولفه های مربوط به خاورمیانه است و نمیتواند ربطی به اروپا داشته باشد . فساد داخلی آنقدر عمیق بود که تبدیل به فرهنگ شده است . در عوض سکولاریسم آتاترک با مشت آهنین نظامیان هیچگاه تبدیل به فرهنگ نشد. این را در تاریخ سیاسی و اجتماعی ایران هم داریم . جامعه ما فرهنگ سکولاریسم نداشت . با مشت آهنین رضا خان فقط ساکت بود اما وقتی خمینی یا اردوغان نتوره بکشد نعشه میشود . سکولاریسم وقتی تبدیل فرهنگ شد دیگر هیج جانوری مثل اردوغان و خمینی نمیتواند جامعه را به عقب بکشد.

رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا گفته است که حکومت اسلامی ایران تاکنون به تعهدات خود براساس برجام عمل کرده است. این نخستین بار از زمان آغاز به کار دولت ترامپ آمریکاست که یک مقام ارشد آن کشور رسما عمل حکومت اسلامی به برجام را مورد تایید قرار داده است...بدین وسیله پاره کردن برجام از دستور کار خارج شد ....و پاره کردن کون رای دهندگان در الویت قرار گرفت-


به گزارش روزنامه اندیپندنت، بوریس جانسون، وزیر خارجه انگلیس گفته است، کشورش ممکن است به حملات هوایی آمریکا علیه مواضع بشار اسد در سوریه بیپوندد....تا آزادی را با بمب و موشک به مردم سوریه هدیه کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه حکومت اسلامی ایران گفت : دیدار یک مقام جمهوریخواه آمریکا با سرکرده منافقان در آلبانی...اینگونه تماس ها بین مقامات آمریکایی و سران منافقین جدید نیست و در دهه های اخیر زیاد انجام شده است. آنها نتوانسته اند از تاریخ عبرت بگیرند و بارفتارهای اشتباه خود در جهت تقویت تروریسم در منطقه تلاش می کنند. این دیدار بیانگر ادامه خطاهای گذشته آمریکا در زمینه تروریسم پروری است.
 

نوچه اسکول کاخ سفید : خواهر مریم ، مستر مک کین و جامعه بی طبقه توحیدی همه بدن... ما خوبیم...توی ماها من از همه بزترم

نوچه اولیه یا رابین هود هلندی : مک‌ کین، نه یک فرد بلکه نماد یک جریان و گفتمان است...و با این نظریه 400 میلیارد کهکشان از سرگردانی تکاملی نجات یافت...



 


این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
اسماعیل هوشیار
19.04.2017