افغان موج   
 
Image
 

بنیاد  آموزشی نی

 بنیاد  آموزشی نی در شهر ونکوور  کانادا افتتاح شد

   محفل افتتاحییۀ بنیاد آموزشی نی به اشتراک جمع از اساتید،شعرا،نویسندگان و علاقمندان شعر ،ادب وعرفان سه شنبه مورخ شش جولای 2010 در حال دایمند واقع در برنابی ونکوور برگزارشد.

   محفل با تلاوت آیات از کلام الله مجید توسط محترم حاجی مفسر محمد کبیر سرابی متبرک گردیده سپس محترم سید مسعود بدخش سابق استاد دانشگاه کابل پیرامون ایجاد و اهداف بنیاد آموزشی نی در بیرون مرز با در نظر داشت ارزشهای دینی و فرهنگ متعالی دیر پای افغانستان صحبت نموده تبعات ناشی از عدم همچو نهاد های فرهنگی را در هجرت برملا ساخته خانواده های هموطن افغان را متوجه ارزش و اهمیت همچو نهاد های فرهنگی نموده و از هم میهنان خویش آرزو برد که همکاری و پشتبانی خویش را از گشایش همچو نهاد های فرهنگی و آموزشی دریغ نورزند. موصوف سخنان خویش رابا خوانش ابیات از مولانا وبیدل پایان بخشید.

   متعاقبآ محترم دوکتور کوهپایه دانشمند کشور همسایه ایران در مورد عرفان مولوی  داد سخن داده بسا از قصاید و غزلیات مثنوی را مورد تحلیل و ارزش یابی قرار داد که مورد استقبال حضار قرار گرفت .

   گردانندگی پروگرام را یکتن از بانوان منور  اجتماع افغانی خانم قدسیه کریمی به عهده داشته در لابای پروگرام با به خوانش گرفتن  اشعار از مثنوی، رونق و حلاوت مفرد به محفل بخشید.

امان معاشر، خبر نگار آزاد