افغان موج   

گاردین نوشت :  12 درصد از کل جمعییت سوریه کم شد ! دریافت کنندگان جوایز اسکار از خوشحالی جیغ کشیدند و کلا نمیدانند سوریه کجاست و جنگ یعنی چه ؟ در آمریکا امید به زندگی بهتر افزایش پیدا کرد . در بیشه های جانبی دیگر جانوران مشغول امورات جاری هستند . برگزاری انتخابات یا انتخاب برده دار توسط برده ها در ایران اسلامی و آمریکای غیر اسلامی رنگ و بوی دیگری دارد .

در سوریه اوضاع به دلیل وجود بازیگران زیاد دشوار می شود . منافع جانوران بازیگر با هم فرق فاحشی دارد . بعلاوه حتی در دو ائتلاف، روسی و آمریکایی، وحدت تفاهم و درک چشم انداز استراتژیک و آینده سوریه وجود ندارد هر چند از نظر تاکتیکی مواضع آنها باهم مطابقت دارد. بدین ترتیب، نمی توان براحتی منافع تمام طرفین درگیر را به یک نقطه واحد رساند. فدریک موگرینی، وزیر امور خارجه اتحادیه اروپا بحق گفت : « در بحران سوریه « لحظه حقیقت» فرا می رسد».

صدراعظم آلمان می‌گوید ایجاد یک منطقه پرواز ممنوع در سوریه می‌تواند برای حفاظت از جان آوارگان در این کشور موثر باشد . ترکیه پیشتر خواستار ایجاد چنین منطقه‌ای شده بود اما دولت آلمان با آن مخالفت می‌کرد. آنگلا مرکل در گفت‌وگو با نشریه "اشتوتگارتر تسایتونگ" از مواضع قبلی خود درباره بحران سوریه اندکی فاصله گرفته و ایجاد یک منطقه پرواز ممنوع در این کشور را مفید ارزیابی کرده است. این یعنی اینکه جهنم ساخته شده در سوریه قرار است بزرگتر هم بشود !مرگ و مير ناشي از جنگ, مستقيم و غيرمستقيم , بالغ بر 470.000 نفر مي‌باشد .


« يك گزارش جديد دريافته است كه, ثروت ملي, زيرساختها و مؤسسات سوريه توسط  تأثير فاجعه‌بار نزديك  به پنج سال جنگ تقريبا محو شده‌اند. با توجه به آمار مركز سوريه براي پژوهش هاي سياست مرگ و مير ناشي از جنگ, مستقيم و غيرمستقيم , بالغ بر 470.000 نفر مي‌باشد. اين رقم در مجموع به مراتب بالاتر از آمار 250.000 نفر است كه سازمان ملل تا زمان متوقف كردن آمارگيري در 18 ماه پيش ارائه كرده است. از زماني كه در مارس 2011 اين بحرانها حادث شد, اين گزارش تخمين مي‌زند در كل, 11.5 درصد از جمعيت كشور كشته يا زخمي شده‌اند. آمار زخميان در اين گزارش 1.9 ميليون نفر ذكر شده است. اميد به زندگي از 70 در سال 2010, به 55.4 در 2015 كاهش يافته است. دركل خسارتهاي اقتصادي بالغ بر 255ميليارد دلار تخمين زده شده است. از 470000 كشته جنگ كه توسط SCPRحساب شده است, حدود 400000 مستقيماً مربوط به خشونت بوده‌اند و 70.000نفر ديگر قربانيان فقدان خدمات درماني مناسب, دارو, به‌خصوص براي بيماريهاي مسري, فقدان غذا, آب تميز, بهداشت و مسكن مناسب, به‌خصوص براي كساني كه از مناطق درگيري جابجا شده‌اند بوده است.


ربيع ناصرتهیه کننده این گزارشبه گاردين گفت:ما از متدهاي بسيار دقيق استفاده كرده‌ايم و در مورد آمارمان مطمئن هستيم. كشته شدگان غيرمستقيم درآينده بيشتر خواهند بود, اگر‌چه اكثر سازمانهاي غيردولتي و سازمان ملل, آنها را ناديده مي‌گيرند. اوگفت, ما فكر مي‌كنيم سند سازي سازمان ملل وتخمينهاي غير رسمي, به‌خاطر فقدان دسترسي به اطلاعات در طول بحرانها ميزان خسارات را خيلي پايين مي‌گيرند. SCPRتا همين اواخر در دمشق مستقر بود و تحقيقات براي اين گزارش و گزارشات قبلي از روي زمين و در سراسر سوريه صورت گرفته است. اين گزارش دقت كرده است كه به دولت سوريه و يا متحدينش, ايران, حزب‌الله و روسيه انتقادي نكند. و بجز داعش, او بقيه را فقط به‌عنوان (گروههاي مسلح) نام برده كه خواهان سرنگوني بشار الاسد هستند. اما به‌رغم لحن بي‌طرفانه, اين يافته‌ها شوكه‌كننده هستند.

 قيمت كالاهاي مصرفي در سال گذشته 53 درصد افزايش داشته است. اما درد و رنج به‌طور غير يكنواخت پراكنده است. قيمتها در مناطق درگيري و مناطق محاصره شده بسيار بالاتر از ديگر مناطق كشور مي‌باشد و اين موضوع حدود سود را براي معامله گران جنگ كه بازار اين مناطق را در انحصار خود داشته‌اند بالا مي‌برد. شرايط كار و پرداخت حقوق وخيم شده است و زنان به‌خاطر نگرانيهاي امنيتي كمتر كار مي‌كنند. حدود 13.8 ميليون سوري منبع درآمد خود را از دست داده‌اند. ويژگي هاي مشترك در تمام مناطق, عدم امنيت, تخصيص تمام منابع به جنگ, ايجاد فرصتهاي شغلي مربوط به خشونت و اعمال قدرت با زور مي‌باشد. كم شدن جمعيت در حد 21 درصد مي‌تواند به توضيح امواج پناهندگان به تركيه و اروپا كمك كند. در كل, 45 درصد جمعيت آواره شده‌اند, 6.36 ميليون نفر در داخل, و بيش از 4 ميليون در خارج. استانداردهاي بهداشتي, آموزش و درآمد همگي به‌شدت بدتر شده است. فقر فقط در سال 2015 به ميزان 85 درصد افزايش داشته است. درگيري هم‌چنان به از بين بردن بافت اجتماعي و اقتصادي كشور با تشديد دخالتهاي بين‌المللي كه تعميق قطب بندي ميان مردم سوريه است ادامه مي‌دهد. پيشرفت, حقوق و عزت انساني به‌طور قابل ملاحظه اي نابود شده است».

اقتصادانان بزرگ غربی در آمریکا مشغول حساب و کتاب استراتژیک هستند که وقتی با نابودی 12 درصد جمعییت انسانی سوریه ، اینقدر رشد اقتصادی وسود داشته ایم ، اگر تمام جامعه سوریه را زنده زنده در خاورمیانه با بهانه داعش دفن کنند، اقتصاد غربی چقدر رشد خواهد داشت ؟

حسین جابری انصاری، سخنگوی وزارت امور خارجه حکومت اسلامی ایران، روز گذشته و در جریان کنفرانس خبری هفتگی خود اعلام کرد که مسئله حصر میرحسین موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد مسئله داخلی ایران است و به کشورهای خارجی ربطی ندارد .  همزمان امام جمعه مشهد گفت : تیم موسوی ، کروبی آن‌ها «جاسوس آمریکا و انگلیس» نبوده و به نظام «اعتقاد» داشتند . امام جمعه مشهد به صراحت گفته که «هیچ‌یک از فتنه‌گران جاسوس آمریکا و انگلیس نبودند، قراری هم برای به خیابان ریختن مردم، سردادن شعار جمهوری ایرانی و آتش زدن عزاخانه سیدالشهدا نداشتند. » ایالات متحده روز ۲۵بهمن‌ماه همچون سال گذشته در بیانیه‌ای حصر خانگی رهبران معترضان به انتخابات سال ۸۸را محکوم کرده و خواستار آزادی آن‌ها شده بود . دولت آمریکا البته اول جانش برای ولایت فقیه در میرود ! مدتی پیش هم حسن روحانی اعلام کرد که مرحله دوم برجام در داخل ایران شروع میشود ! و حالا صحنه به شکلی چیده میشود که اگر موضوع حصر را تمام کنند دنیا فکر کند چه کارمهمی انجام شده ومردم هم دنبال بیشتر از این نباشند !

 
پاپ ژان پل دوم برای مدت ۳۰سال با یک زن متأهل رابطه نزدیک داشته  و به مبارکی کونش میگذاشته است ! شبکه بی بی سی به عکس‌ها و صدها نامه‌ محرمانه‌ای دست پیدا کرده است که رابطه نزدیک پاپ «ژان پل دوم» با یک زن متأهل به مدت بیش از ۳۰سال را فاش می‌کند . دکترهای دنیا معتقدند که کلا این کلیسا چه اشتهایی داره، حدود یک میلیارد معتقد داره که هر لحظه سوارشون هستند ، از بچه ها هم نمیگذرند و به زن هم رحم نمیکند ! رهبر کاتولیکهای جهان در مسیر سفر خود به مکزیک درتوقف کوتاهی که در کوبا داشت ، کون پاتریارک کیریل رهبر کلیسای ارتدوکس روسیه کرد . بعد با سرخپوستان مکزیکی دیدار کرد و از سرخپوستان تجربه بیشتری درخواست کرد که چطور میشود بیشتر و بهتر کون طبیعت گذاشت ؟

لاكن پرسيدند : روباه  تخم  ميذاره يا بچه ميزاد؟
جواب شنيدند : از اين حرامزاده هرچه بگوئيد بر ميايد !

 

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

اسماعیل هوشیار

16.02.2016