افغان موج   
اگر خودت زیر نام جهاد در هر سنگری می‌جنگی این تحلیل مرا بخوان. من از کسانی‌که سواد دارند، خواهش می‌کنم این تحلیل را برای جنگندگانی که به نام جهاد می‌جنگند، بخواند و توضیح دهد.
ببین جنگ تو جهاد نیست. این جنگ هیچ ربطی به تو ندارد. من پنج دلیل برایت دارم:

نخست، ترامپ بزرگ‌ترین قراداد تسلیحاتی را با عربستان سعودی امضا و فعال کرد. بر بنیاد این قرارداد کمپنی های کلان صنعت‌گر امریکا به مقدار ۱۵۰ ملیارد دالر انواع مختلف جنگ‌افزار را به سعودی‌ها به فروش می‌رساند.

دوم، ایرانی‌ها که دشمن استراتژیک و ایدیالوژیک امریکایی‌ها و سعودی‌ها هستند، بودجه‌ی نظامی خود را به‌‌گونه‌ی سرسام‌‌آوری بالا بردند و عالمی از سلاح و مهمات را از روسیه خرید کردند. (به دلیل محدودیت اطلاعاتی این ارقام فاش نشده است. اما گمان زده می‌شود که ایرانی‌ها در حدود ۳۵ درصد در خرید سلاح از روسیه ازدیاد آورده اند.)
سوم، فقر، بی‌کاری، گرمایش زمین، رهبران سیاسی خودکامه و مستبد، دزدی های حکومتی و سیاسی، ضعف فرهنگی و گسترش استبداد مذهبی از سوی همین ابرقدرت‌های نظامی جهان در کشور های اسلامی ترویج شده است.
چهارم، گروه های مافیایی مواد مخدر، قاچاق انسان، جنایات سازمان یافته و دزدان تخصصی که از رهبران مفسد و خانواده های پول‌دار و هم‌قطاران چپاول‌گر باج‌گیری می‌کنند و در بسیار موارد شامل دولت هستند، به پارلمان‌ها، کابینه‌ها و حتی دادگاه‌های کشور های اسلامی راه پیدا کرده‌اند.
پنجم، موج عظیمی از قربانیان، بی‌جاشدگان، مهاجرین، پناهجویان و آواره گان از کشور‌های فقیر اسلامی به دور جهان سرگردان هستند. این گروه‌های کلان قربانیان جنگ وحشت‌ناکی هستند به نام جهاد.
حالا به نتیجه‌گیری من توجه نمایید:
نخست، امریکا و روسیه برای تولید و فروش سلاح نیاز به مشتریان پویا و دایمی دارد. پویاترین مشتریان سلاح کسانی‌اند که می‌جنگند. از این‌رو این دو دولت با تمام تلاش برای گسترش جنگ در میان دولت‌های اسلامی تلاش خواهند کرد. بهترین گزینه تضاد ریاض و تهران خواهد بود. زیرا این دو دو جبه‌ی کلان جنگ را در جهان به نیابت از خود مدیریت می‌کنند. بهترین بازار جنگ را همین‌ها فراهم کرده‌اند. در کجا؟ عراق، یمن، افغانستان، لیبیا، سوریه، لبنان، فلسطین، کشمیر، مالی، نایجریا و ....
دوم، سعودی و ایران باید سلاح خریداری‌شده را استفاده کند. در غیر آن تجمع ذخایر سلاح بلای جان دولت‌هاست. سلاح کهنه باید مصرف شود. استفاده سلاح و نبرد برای منافع و ایدیالوژی سیاسی دو مکتب مهم اسلام که سعودی و ایران از آن نمایندگی می‌کنند، مهم‌ترین شاخص برای هژمونی قدرت میان این دو است.
سوم، امریکا و روسیه رهبران سیاسی جهان اسلام را به خوبی می‌شناسند. فرزندان آنان در غرب و شرق درس می‌خوانند، عیاشی می‌کنند و سپس به کشور های خود برمی‌گردند و زمام رهبری را می‌گیرند. روسیه و امریکا با همین رهبران خودخواه، مستبد و عیاش مشارکت استراتژیک دارند چون منافع شان را تمثیل و اجرا می‌کنند.
چهارم، مگر این روسیه و امریکا روزانه و شبانه میزبان جنایت‌کاران سیاسی مافیایی همین دولت نیستند. این گروه های مافیایی به نام اعضای پارلمان، رهبران وزارت‌ها و رهبران سیاسی با جامعه‌ی جهانی تبادلات نظر دارند و از بانک‌ها و کازینو های غربی استفاده می‌کنند.
پنجم، مگر همین گروه های تروریستی که رهبران شان روزگاری بهترین شرکای استراتژیک غرب و شرق بودند از میان فرزندان قربانیان و بی‌جاشدگان فقیر سربازگیری نمی‌کنند. مگر همین گروه های خطرناک نیستند که مدرسه دینی می‌سازند و فرزندان فقیر را به جبه‌ی جنگ می‌فرستند.
حالا کجای این جنگ، جهاد است؟ هدف جنگ را روسیه و امریکا می‌سازد. سلاح‌اش را واشنگتن و روسیه فراهم می‌کند. هدفش را کاخ سفید و کریملین می‌سازد. لذتش را عرب‌های شیخ‌نشین می‌برند. بازی اش‌را مافیا انجام می‌دهد. وقار و حیثیتش را رهبران فاسد گروگان گرفته اند و جنگش را تو می‌کنی، خونش را تو می‌دهی و می‌ریزی، پدر و مادر تو از غمت کور می‌شوند، بیوه‌ی تو گدا و بلاخره فاحشه می‌شود و فرزندان تو به مانند تو می‌میرند. حالا نام این را گذاشته‌ای جهاد؟
 
نبشته: ملک ستیز