افغان موج   

هاینتس فیشر، رئیس جمهوری اتریش، روز دوشنبه پیش از ورود به تهران گفت : هر چند امیدوار است که پلی ارتباطی میان اتریش و ایران برقرار شود اما از مسئله حقوق بشر در ایران چشم پوشی نمی‌کند. این اولین سفر رئیس جمهوری یک کشور غربی به ایران در بیش از یک دهه گذشته است. فیشر، بعد از ظهر دوشنبه وارد تهران شد و از سوی محمدرضا نعمت‌زاده ، وزیر صنعت و تجارت ایران مورد استقبال قرار گرفت.

مهلت امضای توافق‌نامه هسته نهایی وین درحال تمام شدن است ظاهرا تا پایان سال میلادی 2015 فرصت دارند . انواع سفرهای غربی به تهران مربوط به بخش تشویقی است تا حکومت به پای امضاء نهایی توافق وین برسد . در بخش چماقش هم اتفاقاتی در حال رخ دادن است . فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه دستور داده که نیروهای نظامی فرانسه برای شرکت درحملات هوایی علیه گروه داعش در سوریه آماده شوند . رئیس جمهور فرانسه که در کنفرانسی خبری صحبت می کرد اعزام نیروی زمینی برای جنگ سوریه را رد کرد . روزنامه‌ ساندی‌تایمز هم نوشت دیوید کامرون نخست‌وزیر بریتانیا خواستار رأی‌گیری در پارلمان این کشور در اوایل ماه اکتبر شده تا راه را برای حملات هوایی بر ضد داعش در سوریه هموار کند.


تیم خامنه ای فهمیده است که با امضا نهایی خود در زیر «برجام» یا همان توافق هسته ای وین ، طرفهای بین المللی بیشتر وارد می شوند و با هر قدمی که برمیدارند ، حاکمان بیشتر گرفتار و محدود خواهند شد . حکومت اسلامی ایران به پشه کوچک خونخواری می ماند که در دام عنکبوتی درشت و مغرور افتاده و دست و پا بسته در انتظار تعیین سرنوشتش، وزوز می کند . حالا همین تشبیه جالب را با حرفهای طرفهای غربی مقایسه کنید که قرار است تا جناب عنکبوت بزرگ به پشه گرفتار توصیه کند تا حقوق بشر را رعایت کند !

موضوع خارج کردن قطره ای زندانیان مجاهدین توسط دولت آمریکا از باتلاق عراق به بخش هویجهای تشویقی کوچولو ربط دارد ، اولا این خروج از یک نفر تا تمام زندانیان...جای تبریک دارد که ازآن باتلاق نجات پیدا میکنند . اما تا زمانی که موضوع خروج اسیران در دسته های چند نفره انجام میشود، به معنی این است که هنوز این بازی و سیاست تمام نشده است. رهبرعقیدتی مجاهدین هنوز ظرفییت لازم را ندارد تا علاوه بر اسامی نجات یافتگان و خارج شدگان ازعراق، مسیر بعد از خروج را تشریح کند . حتی اخبار دقیق و اسامی اعضای خارج شده را سایتهای حکومتی عمدتا منتشر و با آن مانور میکنند . رهبرعقیدتی همچنان روزه سکوتش ادامه دارد . ولی بالاخره آخرش که چی ؟

اسماعیل هوشیار

08.09.2015

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید