افغان موج   

طرح پنهانی طالب و‌ دریشی پوشانیدن ملا یعقوب، ترفندی است برای جمع آوری جوانان غیر پشتون به ویژه تاجیکان تا همه را به قتل‌گاه های گروهی بفرستند و نامش را جنگ با پاکستان بگذارند. اینان در یک برنامه‌ی پنهانی مدنظر دارند تا جغرافیای فوق سوق‌الجیشی و ارزش‌ناک واخان را برای باداران شان در پاکستان تسلیم کنند.

به آن سبب است که ترفند‌های مختلفی را کار می‌برند و غایله‌ می‌آفرینند که گویا با پاکستان در جنگ اند. از سوی دگر برخی از کارشناس‌نماهای ما هم که بیش‌تر پشتون اند و پاکستان وطن اصلی شان است برای توجیه این اقدامات هم‌تباران پشتون شان به نفع پاکستان، رقاص های تبلیغاتی شده اند. سوگ‌مندانه برخی از کارشناس‌نماهای غیر پشتون و بیش‌تر تاجیک‌تبار هم با خوش‌باوری بر اوضاع پاکستان نظارت دارند و هر گاهی که یک جنرال پاکستان یا یک جوالی پاکستان سر بربلند کرد، اینان طبل شادی می‌کوبند که پاکستان چنین می‌شود و چنان می‌شود. تا جایی که بر نابودی آن هم موعد مقرر می‌کنند. اینان باید بدانند که پاکستان یعنی انگلیس، آمریکا، اروپا و غرب. ساختار های بنیادی دورنمایی و عمق استراتژی پاکستان هرگز با تغییراتی در آن کشور نسبت به کشور ما عوض نه می‌شود. بلکه هر روز تقویت می‌گردد. همه‌ی طالبان ام‌روز مانند مجاهدین گذشته حامیان منافع پاکستان در کشور ما اند و چه بسا که بیش‌تر شان خود پاکستانی اند.

این روزها هیاهوی دروغین رویا‌رویی طالبان با پاکستان زیاد رسانه‌یی شده. تا جایی که کارشناسان و کار نه شناسان سیاسی همه دهل و سرنا زده روان اند. من که در دهه‌ی شصت برای ساختن فیلم‌های مستند از ویران‌کاری های پاکستان در کشور ما مصروف بودم و تا کنون هم می‌باشم ناگزیر بودم برای پاکستان شناسی در حدود امکانات قابل دست‌یاب آن‌زمان مطالعاتی انجام دهم. با توجه به سیاست های غیر قابل تغییر راه‌بردی پاکستان در مورد کشور ما، راه اندازی این غایله را طرح توافقی میان طالبان و پاکستان به اشاره‌ی آمریکا و متحدانش می‌دانم. چون آمریکا در نظر دارد تحرکاتی را در پسا انتخابات باید از جغرافیای کشور ما توسط طالبان نیابتی و مزدور سرعت بدهد که منطقه‌ی حیات خلوت روسیه و قدرت های آسیایی ضربه بزند و چنان تحرکات از پیش شروع شده اند. برای روان‌‌گردانی هوش مردم این تحرکات ساخته‌ای راه انداخته شده اند. آن‌گونه که در این یافته ها می‌خوانیم چیزی فراخور اندیشه‌ی پاکستان در آن‌ها دیده نه می‌‌شود.

ابن‌جا اسنادی را بخوانید که بدانید، طالب دروغ می‌گوید و تنها برای کشتار غیر پشتون ها برنامه دارد.

(موضوع تثبیت پرسنل نظامی و ملکی اداره کابل که در گذشته دست به قتل زده اند

-به تمام ریاستهای استخبارات ولایات السلام عليكم و رحمت الله و بركاته

به تعقیب هدایت 427 مورخ 1445/8/25 عاليقدر امير المؤمنين شيخ هبه الله حفظ الله مجاهدین ریاست های استخبارات در مرکز و ولایات مکلف است که لیست پرسنل حکومت اسبق که قرار است بخاطر اخذ معاشات شان مراجعه کنند را ترتیب و بر اساس ارزیابی هر ولایت فهرست قتل های که توسط آنان در دوره حاکمیت اداره کابل صورت گرفته است را ارسال نمایند. جمع آوری میزان جرم آنان از طریقه های مختلف صورت بگیرد و روند آن اشد محرم باشد.

ريس عمومی استخبارات

ملا عبد الحق (وثيق)

- طالبان از هر تخته یا پلیت آفتاب گیر یا بقول وطنی شمسی  در مرکز و ولایت ماه صد افغانی مالیه گذاشته است ، هر کسی هر چقدر تخته دارند فی تخته ماه وار صد افغانی بپردازند، یعنی از نور خورشید باید به طالبان حق بدهند ، در ولایت ها ار خانه شمسی در بام های خویش دارند . چندیدن تخته که برای طالبان باج بدهند ، 

دوم : مالیه وحشت ناک بالای مردم شمال هر مزدور کار که صبح از چوک برای کار برده می‌شود باید ۳۰ افغانی مالیه همان روز خویش به مسوول طالبان در چوک پرداخت نمایند.

سوم: اینکه بالای شفاخانه های ولادی مالیه گذاشته اند ، هر خانواده که فرزند در شفاخانه تولد می‌شود هزار افغانی برای طالبان از تولد فرزند اش مالیه بپردازد ، در تمام شفاخانه مکتوب ارسال شده ، میگم زند باشیم ببینم دیگر چه چیز ها اختراع شود .

تالبان در تخار شماری از علما را بازداشت کرده اند.

یاد تان باشد که تالبان به هیچ کسی رحم نمی‌کند. نه به عالم خوب، نه به معلم خوب و نه روشنفکر خوب ونه حتا به انسان های خوب، قرار اطلاعات‌ تالبان شماری زیادی ازعلمای تخار را به دلیل نگرفتن نام رهبر این‌گروه در خطبه های نماز جمعه، بازداشت و پس ازمیانجی‌گری علما، بزرگان قومی و مردمی، آنها را دوباره رها کرده‌اند. منابع می‌گویند که در جمع علمای بازداشت شده، مولوی توفیق از عالمان برجسته‌ی تخار و‌ مفتی بازمحمد، مولوی بلال و چند تن دیگر از علمای این ولایت به دلیل اینکه نام رهبر گروه تالبان را در‌خطبه های شان نگرفته اند، در جریان سه هفته گذشته از سوی تالبان بازداشت شده‌ اند. این منابع می‌افزایند که تالبان از نزد این علما تعهد گرفته اند در خطبه های نماز های جمعه، نام رهبر گروه تالبان را می‌گیرند.

-قابل یاد آوری است که مولوی باز محمد به عنوان قاضی در دادگاه تالبان نیز کار می‌کند.

منابع رسانه‌ای اعلام کردند که دولت پاکستان بالای امیر خان متقی، وزیر خارجه گروه طالبان فشار آورده تا از نفوس خود در میان تحریک طالبان پاکستانی کار بگیرد تا مانع عملیات این گروه در خاک پاکستان شود.

-به نقل از منابع رسانه‌ای که در ۲۷ حوت، منتشر کرده اند آمده است که امیر خان، متقی و برادرش در مناطق مختلف پاکستان از جمله بندر گوادر و کویته، جایداد و خانه‌های زیادی دارند از این رو دولت پاکستان متقی را وادار کرده است تا مانع عملیات‌های تحریک طالبان پاکستان در خاک‌اش شود.

+بر اساس اطلاعاتی که به رسانه ها رسیده است نشان می‌دهد که امیر خان متقی با سازمان استخبارات گروه طالبان ای‌اس‌ای رابطه تنگاتنگ و دیرینه داشته است. طبق این اطلاعات -دولت پاکستان برای متقی هشدار داده در صورت نشنیدن نگرانی‌های پاکستان این کشور مدارس ملاهبت‌الله رهبرطالبان و عبدالحکیم حقانی، که در پاکستان فعالیت دارند را بسته می‌کند و همچنان دارایی های متقی را نیز مصادره خواهد کرد.

-این درحالی‌ست که گزارش‌های زیادی به نشر رسیده که نشان می‌دهد سران گروه طالبان در بیست سال گذشته در پاکستان حضور داشته و مصروف تجارت در این کشور بوده اند و همچنان خانه‌های مجلل در مناطق مختلف پاکستان دارند.

-گویا پس از تسلط گروه طالبان در افغانستان این گروه پناه گاه‌های امنی برای تحریک طالبان پاکستان ایجاد نموده که این کار آن‌ها همواره روابط پاکستان و طالبان را با چالش مواجه ساخته و برای اینکه طالبان پاسخگو شوند دولت این کشور همواره از جایدادها و تجارت سران طالبان را آله‌ی فشار قرار داده است. همه جزء دروغ کاری نیست. چون شدت ظلم طالب هم از حد گذشته است. به ویژه که در یکی از رسانه ها پرسشی به پشتو،‌ چنین مطرح ‌و منتشر کرده است:

«آیا دا خبره رښتیا ده چې ملا یعقوب په قطر کې بندي دی؟ البته له امریکایانو سره؟. ویل کېږي چې ملا یعقوب د دوحې له قرارداد نه ناغیړي یا تیروتنه کړي

ترجمه به فارسی:

  آیا این سخن راست است که ملا یعقوب در قطر زندانی است؟ البته نزد آمریکایی‌ها؟

سپس‌عکس ملا یعقوب. با ساعت دستی ۳۷ هزار یورویی… را با لباس نظامی منتشر کردند.‌ این کار چه دردی را دوا می‌کند اگر پاکستان بادارش تصمیم به نابودی طالب بگیرد؟

رسانه‌ی استخبارات طالبان با آیه قرآن به حملات پاکستان واکنش نشان داد المرصاد، ربا نشر آیه‌یی از قرآن، وَاقْتُلُوهُمْ حَيْثُ ثَقِفْتُمُوهُمْ «و هر كجا بر ايشان دست يافتيد آنان را بكُشيد» گویا در برابر حملات هوایی پاکستان بر خوست و پکتیکا واکنش نشان داده است.

نن پاکستان د افغانستان دننه عملیات تر سره کړې بل طرف د پاکستان پنجاب حکومت د افغان ستیزن کارد ACC لرونکې افغانان ګډوالو د ویستلو لړۍ د اپریل د میاشتئ له ۵

تاریخ) روژی مبارکي د ۲۵ ) نه شروع کوې

ترجمه به فارسی:

«پاکستان امروز در داخل افغانستان عملیات انجام داده و از طرف دیگر حکومت پنجاب پاکستان روند اخراج دارنده‌گان کارت های سی‌تی‌زن ACC پناهنده‌گان را از پنجم آوریل برابر به بیست و‌ پنجم روزه‌ی مبارک آغاز می‌کند

پس بدانید که برنامه‌های زیر مجموعه‌یی دیگری زیر کار اند که:

-تشدید ظلم و وحشت بالای مردم غیر پشتون.

-اخذی و‌ جزیه گیری های بی‌پایان و‌ کمر شکن از غیر پشتون ها به ویژه تاجیکان.

-مهم تر آن که طالبان تروریست به دلیل نه داشتن پرسنل کافی، گویا جنگ با پاکستان را بهانه کرده، سربازی عمومی اجباری را اعلام و همه جوانان غیر پشتون را به عمد و قصد در کشتارگاه ها خواهند فرستاد که دست غنی و کرزی را از پشت ببندند.

-دور از انتظار و امکان هم نیست تا طالبان هزینه‌های سنگینی بالای کسانی بگذارند که فرزندان شان به عسکری اجباری رفته نه‌توانند.

هوشیار باشید تاجیکان و غیر پشتون‌ها

 

  نویسنده :عثمان نجیب