افغان موج   

بحران کرونا در سطح جهانی همچنان میتازد . چین آن را با هر روشی تقریبا مهار کرده است ، اروپا فعلا مشغول صعود است ، آمریکا هنوز میگوید چیزی نیست ولی عملا ترس و نگرانی در کاخ سفید جولان میدهد، غرب یا آمریکا از نظر رساندن خدمات اجتماعی دچار مشکل نخواهد شد اما این آخر قصه نیست ... قطعا ادامه این نسخه و شمایل فعلی حاکم در جهان دچار مشکل خواهد شد.

  شیوع ویروس کرونا در سطح جهانی شکل عجیبی شده از سیاست و اقتصاد و جامعه ... که مثل زنجیره ایی به هم پیوسته عمل میکند...
 


ژنرال کنت مکنزی، فرمانده نیروهای نظامی آمریکا در خاورمیانه و آسیا، گفت: «حکومت اسلامی ایران درست در مرکز [خاورمیانه] قرار گرفته و بنا بر این توانایی آن در انتقال ویروس به کشورهای دوست ما بسیار نگران‌کننده است.»
خطوط هواپیمایی در سطح جهان ادامه وضع موجود تا 2 ماه آینده را مصادف با مرگ خودش خوانده است...

حکومت اسلامی در ایران تا همین حالا با کردیت غرب سرپا مانده است ، عملکردش با هر نتیجه ایی توسط سیاستهای غرب معنی دارد و بالعکس ... حالا خاورمیانه همان سرعت در فاجعه را خواهد داشت که اروپا و آمریکا...

حالا مثل قرنهای گذشته نمیشود جغرافیا را تقسیم بندی کرد ، وقتی قرار است اقتصاد جهانی شود امنییت و سلامت سیاسی همد باید جهانی باشد.

اینکه بعد از مهاربرویروس چه قدمهایی برداشته میشود را خواهیم دید ، اما ما و من چه زنده بمانیم و چه نباشیم ... تحولات سیاسی و اقتصادی در سطح جهانی اجتناب ناپذیر است.



بی بی سی فارسی : سال ۱۳۴۷میلادی،"مرگ سیاه" اروپا را در برگرفت؛ و خیابان‌های شهرهای اروپا انباشته از اجساد مردگان طاعون‌زده شد. از قضا آن بار هم شیوع طاعون به نوعی از چین آغاز شد. تجارت، طاعون را به شبه جزیره کریمه صادر کرد و از آنجا طاعون ایتالیا و سپس سراسر اروپا را در بر گرفت. ظرف ۱۸ماه نیمی از جمعیت انگلستان از میان رفتند. برآوردها نشان می دهد که جمعیت جهان از ۴۴۳میلیون نفر در سال ۱۳۴۰میلادی به ۳۵۰میلیون در سال ۱۴۰۰رسید. کاهشی در حدود ۱۰۰میلیون نفر. کشتار بی‌سابقه ناشی از حادثه "مرگ سیاه" که تا سال ۱۳۵۱میلادی بطول انجامید، تحولات عظیم سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی در سطح جهان به‌ وجود آورد...این آغاز فروپاشی نظام فئودالی بود.
 


در واقع مرگ سیاه ساختارهای اجتماعی و سیاسی اروپا را بطور قابل توجهی بر هم زد. در این دوران کلیسای کاتولیک بر تمام عرصه‌های زندگی انسان‌ها در اروپا تسلط داشت. مردم که خود را در برابر طاعون، بدون سلاح می‌دیدند به کلیسا‌ها پناه می‌بردند و از کشیشان طلب کمک می‌کردند. رفته رفته این سئوال در اذهان مردم مطرح شد که چرا خود کشیشان هم از بیماری فرار میکنند و هیچ کاری از دست کلیسا ساخته نیست و کشتار ناشی از طاعون هم چنان ادامه دارد؟ قدرت بی چون و چرای کلیسا شکاف برداشت و صحنه برای تغییرات تاریخی که نهایتا به خلع قدرت کلیسا منتهی شد آماده گردید.

 

مراکز زیارتی تولید ویروس و میکروب را در ایران تعطیل کردند . بعد عده ای معتقد دینی معترض شدند دربهای حرم را شکستند . بی بی سی فارسی هم نوشت موقتا تعطیل است نگران نباشید ...
 


سپاه پاسداران اعلام حالت جنگی مقابل ویروس کرونا کرده است . اسکول خانی که حالت جنگی گرفتی ، آنها که درب حرم را شکستند مثل نفوذی دژمن در خط مقدم جنگ هستند شما در حالت جنگی برای نفوذی های دشمن کف میزنید ؟ این عده معتقد دیندار خودشان شعور ندارند از جای مشخصی خط میگیرند . آنها مثل حیوان دینی عمل میکنند ، سیستم سیاسی حاکم چگونه عمل میکند ؟ غرب به چه امیدی هنوز این سیستم مافیای دینی را محکم گرفته تا نیافتاد ؟ چند تا از این دینداران نفوذی حیوان را قاطعانه چوب به کونشان بکنید برای بقیه درس عبرت میشود .



عبور از دالان ضرورت و رسیدن به میدان آگاهی ... رنسانس اروپا و غرب را ساخت . در اروپا هم حالت فوق العاده اعلام شده و تمام مراکز تفریحی تعطیل شده است . حالا تصور کنید در عالم فرضی عده ایی بی شعور بخواهند دربها را با زور باز کنند . سیستم سیاسی حاکم برایشان دست نمیزند بلکه چوبی به کونشان میکند تا برای همه عبرت شود .
 


تفکری که از آگاهی ریشه نگیرد بی فایده است ریشه های اعتقاد دینی مانع رشد و آگاهی و سازندگی است . امروز این وضعیتِ جاری بر ایران اسلامی حاکم است. حکومت اسلامی در 40 سال عمر مضر خود فقط جهل و ناآگاهی جامعه را کردیت داد و بتون ریزی کرد !
 

 


17.03.2020
اسماعیل هوشیار


این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید