هفته ی گذشته مقاله ی را زیر نام (اوزبیکها و ترکمنهای افغانستان در کانادا )
به نشر گذاشتم تعدادی از خوانندگان پشنهاد نمودند که علت اینکه چرا سفارت و قونسگری های افغانستان در کانادا یک هموطن اوزبیک ما را در کار استخدام نکردند بندانند ، با تلفونهای مکرر به سفارت افغانستان در اتاوا موفق صحبت با هیچ یکی از کارمندان سفارت نشدم به مسیج های صوتی و تحریری به تلفون ، تارنما و فیبسوک رسمی سفارت گذاشتم اما هیچ جواب دریافت نکردم و یا به گفته وطتی به قصه ی ما نشدند.
فلسفه از طنز روزگار همین بس که فلاسفه دائم از دیالوگ میگویند، اما خود ناتوان از گفتوگو با یکدیگرند و همدیگر را متهم به عداوت میکنند. آیا این واقعه نشاندهندۀ استحالۀ بنیادین فلسفه از جوهرۀ نخستینش نیست؟ دیالوگ بدون چندصدایی ممکن نیست و لذا تنها در یک فضای دموکراتیک رشد میکند و به بار مینشیند و نه در یک فضای تمامیتخواهانه که فردپرستی برجای فردیتگرایی مینشیند. آکادمی یکی از بتهای قبیله ماست که راهی به بیرون (عالم واقع) ندارد. نزاع فلسفۀ تحلیلی و قارهای نیز نزاعی متعلق به آکادمیسینهاست.
اتحــاد اندیشهء مهــــر و وفاست
بر نیاید زآن کسی کو برخطاست
میشود هیزم کش جنگ و شرار
آنکه او را نیست بر نفس اقتدار
تاملی بر اظهارات یک دیپلومات باز نشسته و کار آگاه نخبه ی کشور
سلیمان کبیر نوری
گزارش های خبری جهان را در انترنت مرور می کردم که توجه ام را مصاحبه ای با یک نام بسیار آشنا، دیپلومات، ژورنالیست، و کار آگاه سیاست و جامعه شناسی نخبه ی میهن جناب نبی پاکطین به خود معطوف ساخت.
جناب نبی پاکطین که نسب احمد زایی دارند چونانیکه تخلص ایشان پاک طین است، واقعن هم پاک روان، پاکدست و دامن، دلسوز و عاشق به کافه مردمان با هم برادر و باهم برابر میهن میباشند.
مقالات دیگر...
- نام فرزند زال و رودابه چیست؟: «رُستم»؟ يا «رَستم»؟
- ویدیوی 385 شفیع عیار ( سلام عابد )
- آغاز بررسی جنایات جنگی در افغانستان بوسیله محکمه بین المللی جزایی
- مشکل افغانستان مشکل فرهنگیست
- سرودی برای افغانستان
- باید که لذت آموختن را دوباره بیاموزیم
- ویدیوی ۳۸۳ شفیع عیار ( اسلام و زناکار )
- رباعی ها
- ویدیوی ۳۸۲ شفیع عیار ( بیناموسهای که داد از ناموس میزنند )
- نامه ی سرگشاده ی تصویری و مستند به رهبران جهان