محمد عالم افتخار
ادامهِ انعکاسات
خوشبختانه رسالهِ «آیا احکام قرآن؛ تابع زمان و مکان هست؛ نیست؟» و مطالب مرتبط به آن؛ توجهات معینی را جلب کرده و تعدادی از هموطنان در مورد؛ واکنش هایی بروز داده اند.
درین زمره؛ عزیز آگاه و دانشمندی مشوره و پیشنهاد داده اند به خاطر پیوند زنی این رساله به اندیشه های روشنبینانه «دوران طلایی تمدن اسلام» که کلام معتزله از برجسته ترین آنهاست؛ هم کار شود و با تفصیل و روشنی ضروری خوانندگان و جویندگان در روشنایی حقایق افکار در آن دوران مهم قرار داده شوند.
این مشوره و پیشنهاد نه تنها برای من الهامبخش و پر انگیزه میباشد؛ بلکه موجد احساس ارزشمندی کار و تلاشم و نیز موجب اعتلای اعتماد به نفس و توانایی روحی ام میگردد.
ولی پرداختن به این مهم؛ جز در حدود فشرده و تیتر وار عجالتاً برایم مقدور نخواهد بود و به همین لحاظ از سایر قلم به دستان و اساتید که در موضوع تحصیلات اکادمیک هم دارند؛ تمنا میکنم که انجام تحقیقی و تفصیلی این امر را از جهاتی که خود میسر و مقدور می یابند؛ به عهده گیرند و یا در مورد با این کمترین؛ طی پروژه مشترک تساند بفرمایند.
انجام این ماموریت تاریخی ـ فرهنگی در عین حال موجبات نقد و شناخت و افشا سازی و خنثی گری سیستم های اندیشه ای جزمی و تحجری را فراهم میگرداند که به نوبه خود مسئول انحطاط های سیاه و فاجعه انگیز در متباقی دوره های تاریخ اسلام و در روزگار کنونی استند.
جانا بگـو که وعـده و پیمان ما چه شد
گل های سرخ باغ و گلستان ما چه شد
سوگ سیاوشان به خون عرب نشست
سیمرغ زال و رستم دستان ما چه شد
از نـوبهـار بلـخ خـزانی نمـانـده اسـت
جشن سـده و مهر زرافشان ما چه شد
او از الجزایر آمده بود و در جستجوی زندگی بهتری بود. تصمیم داشت از فقر، سرکوب و ناامیدی رهایی یابد. در پاریس، شغلی با نیاز به مهارت پایین را به دست آورده بود. او فرزندان و نوههایی داشت که به عنوان شهروندانی فرانسوی از حق آموزش و بهداشت برخوردار بودند. با این حال، آنان در«گتو»هایی در حاشیه شهرهای بزرگ فرانسه بزرگ شدند. آنها به همراه اعضای خانواده شان در حاشیه جامعه اصلی رشد کردند بدون آنکه به طور کامل در جامعه میزبان ادغام شوند. آنان فرصت های کمی برای پیشرفت اقتصادی داشتند، در نتیجه، به بهشتی که در جستجویش بودند هرگز نرسیدند.
این داستانی تکراری است که میلیون ها بار در کشورهای غرب اروپا روی داده است. جمعیت مهاجران و خانواده هایشان - که برای پایان دادن به فقر اروپا آمده بودند- در نهایت سر از گروه های افراطی درآوردند، گروه هایی که به آنان وعده به دست آوردن آن چیزهایی را میدادند که این مهاجران گم کرده بودند: حس تعلق، هویت، ایجاد انگیزه و هدف. پس از یک عمر حاشیه نشینی، مشارکت بیشتر میتواند علت خود نابودی و حتی تمایل این افراد به مرگ باشد.
سیدموسی عثمان سردبیرماهنامه طنزی وانتقادی بینام درتورنتوی آنتریوی کانادا
مرادردیست درجان که سراپا می سوزد
نه برسوزن خاین، با جوال دوز می دوزد
به جزمن کس نداند درد زخم مزمن جانم
که می بینم جراح بی مروت بار، باردوزد
حجرالنسر
بعدازچهارماه وچند روزبیست پنج نفرازکابینه ع وغ(عغ) به پارلمان معرفی و چند تابعيتی سبب جار وجنجال درپارلمان شد. به بهانه قانون اساسی صلاحیت رد وتائید وزراری دوتابعیتی ازاعضای پارلمان بوده. اعضای پارلمان درقسمت دوتابعیت ها روش یک بام دوهوا را بکار بردند تصمیم عجولانه اعضای بی سواد و بیخبر پارلمان درمیدیا،تلویزیونها، رادیوها جراید داخلی وخارجی سر و صداها وانتقادات به راه انداخت. ولی یاسین خواندن مدیا وجراید برسرکله های (اعضای پارالمان ودولت دست نشانده ع وغ !عغ!) مهاجرشدند.
بخاطری خواندن یاسین دربالای کله(...) سود ندارد اعضای پارالمان تا حال درک نکردند و نمیدانند که ملیت های افغانستان به اثرظلم حزب دموکراتیک خلق ،مجاهد، طالب حتی حکومت دست نشانده کرزی وع وغ (عغ) درمهاجرت اند مردم مقصرمی باشند وهمین قدرت ها سبب مهاجرت های ناخواسته شدند. بیشترازدوتابعیت ها یک تابعیت ها خیانت کردند وبعد ازچو رو چپاول ازمملکت فرارکردند ویکتعداد شان که درچور و چپاول دست داشتند هنوزهم حرف اول را میزنند. به جای اینکه محاکمه شوند تاج سردولت ع وغ (عغ)می باشند.
امروز اکثریت پارالمان افغانستان که اوباشان دست نشانده احزاب وتنظیم ها وحکومت کرزی وحکومت ع وغ (عغ) می باشند و ملیت های افغانستان را به مهاجرت های تحمیلی وغیرقانونی مجبورکردند، هنوزهم دل شان یخ نکرده می خواهند مانع برگشت مهاجرین با استفاده ازقانون دست ساخته اجنبی که درلوی جرگه ساختگی به نام قانون اساسی تصویب شده استفاده کنند تا مغزهای متفکردوباره داخل افغانستان نشوند خربازی خاتمه نیابد ودشمنان افغانستان ازخت کردن این آب ها ماهی به نفع خود بگیرند.
اختلافاتیکه چاق اســـــت از درون وحدت ملی اســــــــت غرقاب جنون
اسپ غم پرورده ی دوران چـــــور دیده باشی گفت: یک زین و دو کون
وحدت اسـت یک گوهر از اقلیم دل کـی شود آویزه بر گـــــــــــوش زبون
مقالات دیگر...
- ویدیوی 201 شفیع عیار ( دوست داشتن)
- شناخت آلات موسیقی اصیل افغانستان
- نه لورونه
- انـعـکاسـات: ... بدبختی ها در اسلام از جهالت است!
- زمانی برای تاسف !
- ویدیوکلپ 200 شفیع عیار ( کابینه نو ) دولت وحدت ملی
- عشق وآزادی
- رساله ی «آیا احکام قرآن؛ تابع زمان و مکان هست، نیست؟؟»
- دستگیرپنجشیری ازشرشرپیشاب احمدشاه مسعودترسیده یاتمام پنجشیریان؟؟!
- جهاد، جنایت و جهان ِما